Pięć pytań, które pomogą zrozumieć, w jaki sposób
obsługiwać regularne koszty w okresie utraconych dochodów z powodu wypadku lub
choroby:
1.
Jakie są moje "potrzeby", miesięczne koszty utrzymania, które
będą w dalszym ciągu, nawet jeśli stracę moje dochody? Mój czynsz lub kredyt
hipoteczny, inne opłaty, ubranie,
żywność, ubezpieczenia?
2. Czy moje osobiste oszczędności pokryją "konieczne" miesięczne
koszty - przez jeden miesiąc, trzy miesiące, sześć miesięcy, jak długo? Czy
moje oszczędności obejmować będą również moje koszty leczenia?(prywatne wizyty u lekarza, fizykoterapię, itp)
3. Czy mój pracodawca ma plan zapłaty za okres choroby lub program
inwalidzki (ubezpieczenie NNW). Czy
mam w nim udział? Jak wysoko jestem ubezpieczony i na jak długo wystarczy mi
sumy ubezpieczenia?
4. Jakie inne źródła dochodów mogą być dostępne, aby pomóc mi zapłacić za
koszty utrzymania? Dochód mojego małżonka, drugi kredyt hipoteczny, fundusze
emerytalne, karty kredytowe?
5. Co by się stało ze składkami na moje konto lub plan emerytalny? (przecież na starość nie mogę być biedny!)
Dla większości ludzi ich
największym atutem jest zdolność do pracy i uzyskiwanie dochodów (zarabianie pieniędzy).
Gdyby można utracić tę
zdolność, to dla Ciebie ważne, aby zrozumieć, w jaki sposób chcesz zarządzać
finansami i czy masz plan na taką okoliczność.
"Pięć pytań" - są dobre na początek
do planowania przyszłości.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz